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Ostern, N./Schöler, J./Moormann, J.,
Toward Voice-Enabled Robotic Advisory for Personalized Wealth Management, in: Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Salt Lake City, USA, 2020
inklusive Kurzvideo

Perscheid, G./Ostern, N./Moormann, J., 
What keeps ICT from providing a valuable contribution to healthcare? A literature study, in: Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Salt Lake City, USA, 2020
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Perscheid, G./Ostern, N./Moormann, J.,
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Toward a Joint Theory on Social Identity and Individual Differences of Gender and IT: The Case of 'Women in Blockchain', in: Proceedings of the 28th European Conference on Information Systems (ECIS), Marrakesh, Morroco, 2020

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Holotiuk, F.,
The Organizational Design of Digital Innovation Labs: Enabling Ambidexterity to Develop Digital Innovation, in: Proceedings der 15. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam 

Frey, J./Holotiuk, F./Beimborn, D.,
Debating Digital Innovation: A Literature Review on Realizing Value from Digital Innovation, in: Proceedings der 15. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2020), Potsdam

Bogodistov, Y./Reck, F.M./Moormann, J./Krupskyi, O.P.
Wandel im Gesundheitswesen: Analyse der Auswirkungen auf Ärzte und Patienten am Beispiel der Ukraine,  in: Das Gesundheitswesen, 82. Jg. (2020), Nr. 3, S. 236-241

Moormann, J./Ostern N.,
Prozessgestaltung der Zukunft: Der Kunde im Fokus, in: Geldinstitute, 51. Jg. (2020), Nr. 2, S. 22-23

Bogodistov, Y./Moormann, J./Krupskyi, O./Sibbel, R./von Hanstein, M./Grytsenko, S., 
Bedeutung des Prozessreifegrads für die Patientenorientierung im Gesundheitswesen, in: Gesundheitsökonomie und Qualitätsmanagement, 25. Jg. (2020), Nr. 1, S. 37-42

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Banken 2020 – zerrissen zwischen Tradition und Hightech - Das klassische Modell des „Kreditinstituts“ ist nicht mehr zukunftsfähig, in: Leichsenring, H. (Hrsg.), Ausblick 2020 – Themen, Trends, Chancen und Gefahren für Banken, Sparkassen und andere Finanzunternehmen im neuen Jahr, E-Book, 2020, S. 36-37

2019

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Bogodistov, Y./Moormann, J./Sibbel, R.
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Bogodistov, Y./Ostern, N.K.
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Hund, A./Holotiuk, F./Wagner, H.-T./Beimborn, D.
Knowledge Management in the Digital Area: How Digital Innovation Labs Facilitate Knowledge Recombination, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS 2019), Stockholm

Cabinakova, J./Ostern, N./Krönung, J.
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Holotiuk, F./Pisani, F./Moormann, J.
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Ostern, N./Moormann, J.
Prozessautomatisierung: Wie Banken zu „smarten“ Unternehmen werden, in: Geldinstitute, 50. Jg. (2019), Nr. 2, S.50-51

Moormann, J./Bogodistov, Y.
Lean Six Sigma: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung in der Finanzbranche, in: BIT. Banking and Information Technology, 20. Jg. (2019), Nr. 1, S. 55-65

Bogodistov, Y./Moormann, J./Beimborn, D.
KI: Es wird viel gesprochen, aber wenig getan, in: Geldinstitute, 50. Jg. (2019), Nr. 1, S. 36-37

Moormann, J./Bogodistov, Y.
Lean Six Sigma in Banken, in: Risiko Manager, 14. Jg. (2019), Nr. 1, S. 8-12
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Bogodistov, Y./Ostern N./Herberg, D.A./Moormann, J.
Der Einfluss indirekter Kosten auf die Bewertung von Digitalisierungsprojekten, Technical Report, ResearchGate (2019)

Moormann, J.
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Ostern, N./Cabinakova, J. 
Pre-Prototype Testing: Empirical Insights on the Expected Usefulness of Decentralized Identity Management Systems, in: Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Weilea, Maui, 2019

Holotiuk, F./Moormann, J./Pisani, F. 
Blockchain in the Payments Industry: Developing a Discussion Agenda Based on Pain Points and Opportunities, in: Treiblmeier, H./Beck, R. (Hrsg.), Business Transformation through Blockchain, Vol. 1, Cham: Palgrave Macmillan 2019, Chapter 7, S. 197-231
DOI: 10.1007/978-3-319-98911-2_7

2018

Ostern, N.
Do You Trust a Trust-Free Technology? Toward a Trust Framework Model for Blockchain Technology, in: Proceedings of the 39th International Conference on Information Systems (ICIS), San Francisco, 2018

Palvölgy, E.Z.
Detecting Structure In Chaos: A Customer Process Analysis Method, in: Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS), Portsmouth, England, Research Paper 19, 2018

Bogodistov, Y./Moormann, J./Beimborn, D.
Künstliche Intelligenz: Es wird viel gesprochen, aber wenig getan, Technical Report, ResearchGate, Dezember 2018

Reitz, A./Jentsch, C./Beimborn, D. 
How to Decompress the Pressure – The Moderating Effect of IT Flexibility on the Negative Impact of Governmental Pressure on Business Agility, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Waikoloa, HI, S. 2423-2430

Reitz, A./Beimborn, D. 
Pursuing Weak Paths: A Proposal for Performance Evaluation of Imputation in PLS, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Research in Progress, San Francisco, CA 

Leyer, M./Beimborn, D./Kettenbohrer, J. 
Will Users of Process Management Systems Be More Innovative? A Study on process Innovation and Process Orientation in the Financial Industry, in: Proceedings of the ACM SIGMIS Computer & People Research (CPR) Conference, Buffalo-Niagara Falls, NY

„Bogodistov, Y./Moormann, J. (2018),
Health Care Reform: Impact on General Physicians and Process Management in Primary Care (in russischer Sprache), ProcessLab Report, Frankfurt School of Finance & Management“

Holotiuk, F./Moormann, J.
Organisationale Herausforderungen für den Einsatz der Blockchain-Technologie, in: BIT. Banking and Information Technology, 19. Jg. (2018), Nr. 3, S. 29-37

Beenken, M./Knörrer, D./Moormann, J./Schmidt, D. (Hrsg.)
Digital Insurance – Strategien, Geschäftsmodelle, Daten,
668 Seiten, ISBN 978-3-95647-128-5
Frankfurt School Verlag: Frankfurt a.M.

Holotiuk, F./Moormann, J.
Organizational Adoption of Digital Innovation: The Case of Blockchain Technology, in: Proceedings of the European Conference on Information Systems, Portsmouth, 2018

Holotiuk, F./Beimborn, D./Jentsch, C.
The Determinants and Role of Agility for Digital Organizations, in: Proceedings of the European Conference on Information Systems, Portsmouth, 2018

Moormann, J./Bogodistov, Y.
Lean Six Sigma in Banken,
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Leyer, M./Hirzel, A./Moormann, J.
Achieving sustainable behavioral changes of daily work practices: The effect of role plays on learning process-oriented behavior, in: Business Process Management Journal, 24. Jg. (2018), Nr. 4, S. 1050-1068                

Holotiuk, F./Klus, M./Lohwasser, T./Moormann, J.
Motives of Alliance Partners for Digital Innovation: The Case of Banks and Fintechs, in: 31st Bled eConference Digital Transformation – Meeting the Challenges, Bled, Slowenien S. 301-316,

Eine leicht modifizierte Version des Konferenzpapers ist auch erschienen als:

Klus, M./Lohwasser, T./ Holotiuk, F./Moormann, J.
Strategic Alliances between Banks and Fintechs for Digital Innovation. Motives to Collaborate and Types of Interaction,
Diskussionspapier des Instituts für Organisationsökonomik, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2018

Pisani, F./Moormann, J.
The Role of Competition in the Adoption of Mobile Payment among Merchants, in: 31st Bled eConference Digital Transformation – Meeting the Challenges, Bled, Slowenien, S. 507-514

Beimborn, D./Moormann, J.
Banken werden zu Technologieunternehmen,
in: Geldinstitute, 49. Jg. (2018), Nr. 2, S. 16-17

Moormann, J./Bogodistov, Y./Herberg, A.
Operational Excellence: Lean Six Sigma in der Assekuranz, in: Zeitschrift für Versicherungswesen, 69. Jg. (2018), Nr. 9, S. 285-289

Shuradze, G./Bogodistov, Y./Wagner, H. (2018), The role of Marketing-Enabled data analytics capability and organisational agility for innovation: Empirical evidence from german firms, in: International Journal of Innovation Management, 22(4), Beitrag 1850037, S. 1-32

Wölfing, D./Moormann, J. (2018), Cash Management in Transition: From Cash Management to Cash Process Management, in: Journal of Payments Strategy & Systems, 11. Jg., Nr. 4, S. 343-354

El Kherdali, H./Moormann, J./Pisani, F. Development of new business models for Corporate Banking: Four scenarios, in: BIT. Banking and Information Technology, 19. Jg. (2018), Nr. 1, S. 22-33

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Duerr, S./Holotiuk, F./Beimborn, D./Wagner, H.-T./Weitzel, T. (2018), “What Is Digital Organizational Culture? Insights from Exploratory Case Studies,” in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Waikoloa, pp. 5126–5135.

Moormann, J. (2018),
Dieser Weg wird kein leichter sein – der Umbau zur Zukunftsbank, in: Leichsenring, H. (Hrsg.), Ausblick 2018 – Themen, Trends, Herausforderungen, Chancen und Gefahren für Banken, Sparkassen und andere Finanzunternehmen, E-Book, S. 26-27

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Stichwort „Kernbanksystem“, in: Gronau, N./Becker, J./Kliewer, N./Leimeister, J.M./Overhage, S. (Hrsg.), Enzyklopädie der Wirtschaftsinformatik, Online-Lexikon, 10. Aufl., Berlin: GITO 2018

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