Cookies measure user access of our website and realise functions for social media and marketing. We also forward information to our partners for analyses, marketing and social media. Our partners may also amalgamate this information with further data which you have provided or other data which they have collected through the use of their services. You can object to this use in various levels. Please choose your personal preference to do so. Further information available here.
Functional cookies support the usability of the Frankfurt School website and enable, for example, the basic functions of the website such as log-in, page navigation and saving of the products during your session. The website would not function properly without these cookies. Further information available here.
These cookies provide information on how a website is used (for example the average duration of page visit and how often it is viewed) and enable an ongoing optimisation of the website. Further information available here.
Die Auszubildenden lernen einen positiven Umgang mit der Prüfungssituation. Anhand verschiedener Techniken werden die eigenen Ressourcen aktiviert, um so die Angst vor der Prüfung weniger als Belastung sondern vielmehr als wichtigen Bestandteil zu sehen, der positiv genutzt werden kann. Die Auszubildenden lernen Methoden zur mentalen Vorbereitung kennen, so dass sie trotz der eintretenden Stressmomente mit innerer Stärke die Prüfungssituation angehen.
Contents
Prüfungsangst oder Prüfungsstress - ein kleiner aber feiner Unterschied
Das physiologische Stressmodell: Wie Stress entsteht.
Das transaktionale Stressmodell (nach Lazarus): Auf die Bewertung kommt es an!
Wie Angst entsteht - warum gibt es eigentlich Angst?
Methoden zum Stressabbau
Mentale Stärke als wichtigste Ressource
Tipps zum Verhalten in der Prüfungssituation
Methodolody
fachlicher Input, fragendes Entwickeln, Einzel- und Partnerarbeit, Diskussion, Rollenspiele